Koncert francúzskeho klaviristu Macieja Pikulského na festivale Trnavská hudobná jar 2017 (26. marec 2017 o 18.00)

Francúzsky pianista s poľskými koreňmi Maciej Pikulski otvorí svojim klavírnym recitálom festival Trnavská hudobná jar 2017. Ako sólista, komorný hudobník i sprievodný klavirista veľkých operných hlasov sa Maciej Pikulski predstavil už vo viac ako 300 koncertných sálach na piatich kontinentoch….

Nedeľa 26. marca 2017 o 18.00
Zrkadlová sieň Divadla Jána Palárika

PROGRAM

1. časť 40'

CHOPIN :

- Valčík č. 2 cis mol, Op. 64, 3’30

- Minútový valčík č.1 Des dur, Op. 64, 2’

- Andante Spianato et Grande Polonaise Es dur, Op. 22, 14'

- Balada č. 4 f mol, Op. 52, 11’

 

LISZT :

- Uhorská rapsódia č. 2,  S. 244/2, 9’

 

Prestávka

 

2. časť 40'

 

SCHUBERT - LISZT

- Die Stadt 3'

- Der Aufenthalt 3'00

- Standchen 6'30

- Aus dem Wasser zu singen 4'30

 

SCHUMANN - PIKULSKI

- Mondnacht 3'30

SCHUMANN - LISZT

- Widmung 3'30

 

LISZT

- Un Sospiro 5’40

 

RACHMANINOV: 

- Prelúdium op. 3 č. 2 v cis mol, 4’06

- Prelúdium op. 32 č. 12 gis mol,  2’44

- Prelúdium op. 23 č. 5 g mol, 4’00

 

Ako sólista, komorný hudobník i sprievodný klavirista veľkých operných hlasov sa Maciej Pikulski predstavil už vo viac ako 300 koncertných sálach na piatich kontinentoch.

Maciej Pikulski absolvoval štúdium klavíra (v triede Dominiqua Merleta) ako i komornej hudby a vokálneho sprievodu na Conservatoire Supérieur de Musique v Paríži, v štúdiách pokračoval v rámci zdokonaľovacieho cyklu (Cycle de Perfectionnement) a krátko na to sa stal laureátom Nadácie France Télécom. Vďaka tomu pokračoval v zdokonaľovaní svojej hry v Taliansku u Clivea Brittona, žiaka Claudia Arrau.

Ako sólista odohral Gershwinov Koncert v F v Teatro Colon v Buenos Aires a v Sala Sao Paulo, Rachmaninovov Koncert č. 2 v Logrone, Lisztov Totentanz a  Gershwinovu Rapsódiu v modrom na festivale v Trancoso v Brazílii, Beethovenov Koncert č. 5 v Biarritzi, Chopinov Koncert f mol v Olsztyne v Poľsku a s recitálmi vystúpil i v Uruguayi, v Rusku, v Indii, na Srí Lanke, v Nemecku, v Španielsku, vo Švajčiarsku, v Poľsku, v Belgicku a vo Francúzsku.

Je dvorným klaviristom belgického bass-barytonistu José van Dama, ktorého sprevádzal v Carnegie Hall v New Yorku, v la Scala v Miláne, v Théâtre Royal de la Monnaie v Bruseli, v Concertgebouw v Amsterdame, v Teatro Colon v Buenos Aires, v Théâtre des Champs Elysées v Paríži a v stovke ďalších koncertných sál po celom svete….  Sprevádza taktiež americkú sopranistku Renée Flemingovú s ktorou sa predstavil na Musikverein vo Vienni, v Salle Pleyel v Paríži, v Barbican Hall v Londýne, vo Festspielhause v Baden-Baden, v Grand Theatre v Ženeve či v Rudolfíne v Prahe… Príležitostne spolupracouje i so sopranistkami Felicity Lottovou, Natalie Dessayovou či basbarytonistom Laurentom Naourim. Barytonista Thomas Hampson ho požiadal aby ho spevaádzal pri nahravaní Francúzskych melódií (Mélodies Francaises). Taktiež sprevádzal sopranistku Mariu Bayo v najväčších sálach Španielska, a spolupracoval i s Lucom Pisaronim, Patriciou Petibon, Annou-Caterinou Antonacci, Sumi Jo, Josephom Callejom a Véronique Gensovou.

V komornej kudbe Maciej Pikulski vystupoval s najvýznamnejšími inštrumentalistami ako: Laurent Korcia, Henry Demarquette, Olivier Charlier, Gérard Caussé, Sonia Wieder-Atherton, Sylvia Marcovici, Marc Coppey, Dominique de Williencourt, Raphaël Chretien, Alain Marion, Régis Pasquier, Philippe Aïche, Le Quatuor Arpeggione, Quatuor Debussy ako i s recitátormi: Marie - Christine Barrault, François Castang a Alain Carré

Maciej Pikulski nahral 15 diskov a DVD a medzinárodná tlač vyzvihuje kvalitu jeho hry a jeho poetickú senzitívnosť (Globe and Mail, Toronto), jeho vynikajúcu techniku (New York Times), či ho priamo označuje za skvelého hudobníka (Le Figaro) alebo za veľkého klaviristu (Corriere de la Serra).