V tvorbe francúzskej autorky Anny Salzberg (*1980) sa prelína osobný experimentálny film s feministickým a politickým dokumentom. Často sa pohybuje na rozhraní foriem (autoetnografický dokument, reportáž, observačný film) a formátov (Super8, 16 mm, VHS, digitál), pričom jej práca je zároveň ovplyvnená pôsobením v umeleckých kolektívoch.

Vo svojej masterclass nám Anna Salzberg priblíži nielen východiská svojej tvorby, no bude hovoriť taktiež o praxi fungovania umelcami a umelkyňami prevádzkovaných laboratórií ako L’Etna a L’Abominable, ktorých je členkou.

Súčasťou podujatia je premietanie celovečerného filmu Anny Salzberg The Day I Discovered That Jane Fonda Was a Brunette a krátkeho filmu Marie Bottois The Cervix Pass.

Masterclass bude prebiehať v anglickom jazyku, filmy sa premietajú v pôvodnom francúzskom znení s anglickými titulkami.

Moderuje Robert Kirchhoff.

Vstup voľný.

The Day I Discovered That Jane Fonda Was a Brunette

(Le jour où j’ai découvert que Jane Fonda était brune)

r. Anna Salzberg

FR, 2022, 84 min.

Pýtam sa mamy na jej feministickú minulosť a na to, prečo mala dieťa sama. Neodpovedá mi, takže odpovede nachádzam inde, v archívoch, v ženskom kolektíve a vo filmových gestách, ktoré robím. Chcem odhaliť tajomstvo mojej mamy, objavujem ženské hnutie 70. rokov, radikálnu feministickú kinematografiu a ako filmárka sa mením. Spôsob mojej tvorby nadväzuje na metódy aktivistiek, s ktorými sa stretávam, a svedčí o tom, že kolektívna feministická prax môže sprítomniť pamäť na feministický boj.

The Cervix Pass

(Le Passage du col)

r. Marie Bottois

FR, 2022, 15 min.

Léna je pôrodná asistentka, ja som pacientka. Obnovuje moje vnútromaternicové teliesko a ja naše stretnutie nakrúcam. Kamera sa stáva zrkadlom, zatiaľ čo vzniká vzťah starostlivosti.

Podujatie organizuje Asociácia slovenského dokumentárneho filmu. Partnerom je Vysoká škola múzických umení v Bratislave, financované vďaka projektu FILMEU. S finančnou podporou Francúzskeho inštitútu v Bratislave.